Sunday, February 1, 2009

Makan 'Busat' di Bangi


Pada suatu malam yang tak berapa nak hening (baru pukul 9 pm time tuh, hening mendenye ...), kedengaran cengkerik-cengkerik jantan mendendangkan alunan merdu, menyambut perjalanan aku , Hakim, Yuz dan Zul ke satu restoran di sekitar Bangi. Zul yang teringin sangat nak belanja apa mimpi dia aku tak tahu.


Belum sempat menu sampai ketepian meja Yuz dengan Zul sudah menyalakan putung rokok sebatang demi sebatang dan hampir menghabiskan separuh kotak rokok.(Ada membela jin ape ... ke memang ade lori rokok terbalik dekat belakang rumah ...)


Melihatkan kerang-kerang tersengih di meja restoran tidak tersentuh oleh mana-mana pelanggan lain, kami pun pesan sepinggan. Kerang pun sampai. Berebut-rebut kami menyucuk isi kerang tanpa belas kasihan.


Entah macam mana, (celah bedah mane) tiba-tiba terdengar bunyi 'queakk!!'. Laaa .. tercekik kerang rupanya mamat ni. Begini raopanye orang tercekik kerang ek, Ya Allah, buruk beno aihh.


"Tula makan pelan2 xdenye abis kerang tuh" Hakim menasihatkan Zul dengan mulut masih penuh 2-3 ekor kerang yang belum di kunyah.


"Begini caranya makan kerang yang betul!" Hakim menunjukkan teknik makan kerang di hadapan Zul dengan penuh expressi dimukanya.


Tomyam lak sampai ....


"Hah!! aku lapar ni korang jangan ngada2 kaco mood makan aku" dengus Hakim ...

THE END


POST BY | itamkutet

1 comment:

zul a.k.a kingsix said...

ini semua edit.. mana ada muka kau mcm tu!!